Η Ιταλία είναι σχεδόν η τελευταία δυτικοευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει υποχρεωτική σεξουαλική αγωγή στο σχολείο. Λίγα πράγματα μπορούν να αλλάξουν με την παρούσα κυβέρνηση.
Ήδη από το 1975 είχαν ξεκινήσει οι προσπάθειες να ενταχθεί η υποχρεωτική σεξουαλική αγωγή στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Όμως η Ιταλία, μαζί με την Κύπρο, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, παραμένουν οι τελευταίες χώρες της ΕΕ που δεν το έχουν πράξει ακόμη. Επί του παρόντος έγκειται στη διακριτική ευχέρεια των ιταλικών περιφερειών εάν θα συμπεριλάβουν σεμινάρια σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία.
Απαντήσεις στο διαδίκτυο
«Τα παιδιά και οι έφηβοι αναζητούν ολοένα περισσότερο απαντήσεις στο διαδίκτυο, σε ποσοστό άνω του 80%», λέει ο Αντόνιο Πελάι, ψυχοθεραπευτής για παιδιά και εφήβους και ερευνητής στο Τμήμα Βιοϊατρικής του Πανεπιστημίου του Μιλάνου. Δεδομένου ότι στο διαδίκτυο, εκτός από τις λανθασμένες πληροφορίες και τις μισές αλήθειες σχετικά με το σεξ και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, υπάρχει και ο κίνδυνος της πορνογραφίας, ιδίως για τα αγόρια. Ο ειδικός προειδοποιεί πως «οι διαδικτυακές απεικονίσεις του σεξ περιλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό στοιχεία βίας ή ακόμη και ρατσισμού και παιδοφιλίας. Το γεγονός αυτό περιπλέκει το ζήτημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των νέων».
Στην Ιταλία, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, παρατηρείται έξαρση στα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Ο αριθμός των λοιμώξεων από χλαμύδια ειδικότερα, αλλά και από σύφιλη, αυξάνεται. Για την ψυχοθεραπεύτρια Μαρία Κριστίνα Φλορίνι, πρόεδρο του Ιταλικού Κέντρου Σεξολογίας, το βάρος δεν πρέπει να δοθεί μόνο στην ενημέρωση για το σεξ και την υγεία αλλά και στην ανταλλαγή απόψεων. «Η σεξουαλική αγωγή πρέπει να διδάσκεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επειδή οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά τους μαθητές, μπορούν να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους καταλλήλως».
Για την ανοιχτή αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων είναι σημαντική η συζήτηση σε ένα λιγότερο επίσημο πλαίσιο, σημειώνει η σεξολόγος. Για τον σκοπό αυτό ωστόσο καθίσταται απαραίτητη και η κατάλληλη κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Έτσι οι μαθητές σταδιακά θα μάθουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες που τους αναλογούν στο ζήτημα της σεξουαλικής υγείας.
Πηγή: protothema.gr