Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ «για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών» τάχθηκε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Η σύμβαση έχει δεκαετή διάρκεια και η αποζημίωση του Δημοσίου προς τον πάροχο ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Υπέρ της κύρωσης τάχθηκε η ΝΔ, κατά ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25, ενώ επιφύλαξη εξέφρασαν το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση.
Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ανατάξει την «φοβερά προβληματική σιδηροδρομική υποδομή της χώρας» ενέταξε ο παριστάμενος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τη συζητούμενη σύμβαση. Η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού όλου του δικτύου: «Εμείς, αυτή τη στιγμή, επενδύουμε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάταξη της σιδηροδρομικής υποδομής» είπε ο κ. Καραμανλής. Όπως είπε, με τη σύμβαση επιτυγχάνονται τα εξής:
Α. Θα γίνονται πλέον δρομολόγια σε όλη τη χώρα και στο σύνολο του δικτύου, ακόμα και σε αυτούς που θεωρούμε μη εμπορικούς προορισμούς. Επιπλέον, θα διασφαλίζεται πραγματικά (η εκτέλεσή τους) αφού για πρώτη φορά μπαίνουν ρήτρα και κυρώσεις. Μέχρι σήμερα, σημείωσε ο υπουργός, «μπαίνανε αυτά τα χρήματα για τις άγονες γραμμές χωρίς επί της ουσίας να ελέγχει κανένας αν αυτά τα δρομολόγια εκτελούνται ή όχι».
Β. Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο, διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως χρήστης της γραμμής, πληρώνει τέλη διέλευσης σε αυτόν που είναι ο λεγόμενος infrastructure manager (διαχειριστής της γραμμής) και αυτός είναι η κρατική ΟΣΕ.
Γ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις.
Πηγή: In.gr