SMS 13032: Πώς πάμε για ψώνια στα καταστήματα

Το λιανεμπόριο ανοίγει από σήμερα ξανά και  υπό αυστηρά μέτρα λειτουργίας.

Ο κωδικός sms άλλαξε και πλέον θα στέλνουμε στο 13032 , ενώ θα υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο τριών ωρών για τα ψώνια μας. Να σημειωθεί ότι στα SMS στο 13032 υπάρχει κόφτης, καθώς μπορούμε να στείλουμε μόνο μία φορά ανά 24ωρο. Σε περίπτωση που κάποιος στείλει δεύτερο μήνυμα θα λαμβάνει αρνητική απάντηση που θα αναφέρει: «Η μετακίνησή σας δεν είναι εφικτή, επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως».

Πώς λειτουργεί ο αριθμός 13032

Ο αριθμός 13032 έχει δημιουργηθεί ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου, με στόχο να ελέγξει τη μετακίνηση των πολιτών σε καταστήματα λιανεμπορίου. Οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν συγκεκριμένο αριθμό sms ανά ημέρα.

sms_1303_eurokinssi

Τι στέλνουμε

Το sms θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως το sms στο 13033, αλλά χωρίς κωδικό μετακίνησης. Δηλαδή, θα γράψετε το ονοματεπώνυμό σας και την περιοχή σας και θα πατήσετε «αποστολή». Από εκείνη την ώρα θα έχετε τρεις ώρες για τις αγορές σας.

Κατά τη μετακίνησή του, κάθε άτομο οφείλει να φέρει μαζί του υποχρεωτικά την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο και να είναι σε θέση να επιδεικνύει το απαντητικό μήνυμα, με το οποίο επιβεβαιώνεται η δυνατότητα μετακίνησης, στο κινητό τηλέφωνό του. Για τον σκοπό της τήρησης της δυνατότητας μετακίνησης μόνο μία φορά την ημέρα και προς διασφάλιση της προστασίας προσωπικών δεδομένων, τα στοιχεία του μηνύματος τηρούνται μόνο μέχρι τη λήξη του εικοσιτετραώρου στο οποίο αφορά το μήνυμα.

Για την προμήθεια αγαθών μέσω της διαδικασίας προαγοράς/προεπιλογής με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εκτός καταστήματος (click away) ή μέσω καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εντός καταστήματος (click inside), ο πολίτης υποχρεούται να φέρει επιπρόσθετα ηλεκτρονικό αποδεικτικό έγγραφο ή σχετικό τηλεπικοινωνιακό μήνυμα ή το αποδεικτικό της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Σε ό,τι αφορά στο μήνυμα, θα πρέπει να υπάρχει καταχώριση της παραγγελίας/ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία), ή του ραντεβού, είτε μηνύματος SMS που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και το χρονικό διάστημα παραλαβής.

Η παραλαβή θα πρέπει να γίνει από ένα άτομο και η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

Επίσης, η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να αναρτά με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο τον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος, τηρουμένης της αναλογίας ενός ατόμου ανά 25 τ.μ., με μέγιστο αριθμό τα 20 άτομα.

Στην περίπτωση της παραλαβής εκτός καταστήματος (click away), θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, ο μέγιστος αριθμός των ατόμων στην αναμονή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής θα πρέπει να είναι μάξιμουμ 10 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά στο ωράριο, προβλέπεται προαιρετικό διευρυμένο ωράριο λειτουργίας από τις 7 το πρωί έως τις 8:30 το βράδυ, από Δευτέρα έως Σάββατο.

Επίσης από σήμερα, στις περιοχές όπου λειτουργεί το λιανεμπόριο, απελευθερώνονται οι πωλήσεις και των ειδών, εκτός τροφίμων, από τα σούπερ μάρκετ.

Δείτε επίσης

Βρείτε μας