Τέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού για καινούρια αυτοκίνητα από το 2021

Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν τα αυτοκίνητα το 2021 (για το 2022), σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού θα βασίζεται και πάλι στις εκπομπές CO2 (εκφρασμένη σε γραμμάρια/χιλιόμετρο) πλέον όμως αυτές θα έχουν ως βάση το νέο πρότυπο WLTP και όχι το NEDC που ισχύει για ταξινομήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Το νέο πρότυπο μέτρησης κατανάλωση και ρύπων WLTP βρίσκεται πιο κοντά στα πραγματικά δεδομένα, με αποτέλεσμα το CO2 ενός μοντέλου κατά το νέο τρόπο μέτρησης να είναι αυξημένο. Για παράδειγμα, το Renault Clio Tce 100 ίππων, η εκπομπή CO2 σύμφωνα με το πρότυπο NEDC είναι 100 γρ./χλμ., ενώ σύμφωνα με το πρότυπο WLTP ανεβαίνει στα 117 γρ./χλμ.

Καθώς λοιπόν τα ίδια μοντέλα που πωλήθηκαν την 1η Ιανουαρίου 2021 αντί στις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα πλήρωναν αρκετά αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ο νέος τρόπος υπολογισμού ανεβάζει τα όρια σε όλες τις κατηγορίες εκπομπής ρύπων, έτσι ώστε τα ίδια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2020 και το 2021 να πληρώνουν περίπου και τα ίδια τέλη κυκλοφορίας.

Με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή, το όριο για τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας έχει ανέβει από τα προηγούμενα 90 γρ./χλμ. εκπομπής CO2 στα 122 γρ./χλμ., ενώ έχει μειωθεί και η ανώτατη επιβάρυνση ανά εκπεμπόμενο γραμμάριο CO2. Με την ισχύουσα μέθοδο υπολογισμού αυτή είναι 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο εκπομπής CO2 πάνω από τα 251 γρ./χλμ., ενώ με τη νέα δεν θα υπερβαίνει τα 2,85 ευρώ ανά γραμμάριο εκπομπής CO2 πάνω από τα 281 γρ./χλμ.

Στο νέο τρόπο υπολογισμού παραμένουν οι 9 κλίμακες, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί, ενώ σημειώνουμε ότι αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στη χώρα μας από την 1 Ιανουαρίου 2021, για τα τέλη που θα πληρωθούν το Δεκέμβριο του 2021.

Πίνακας υπολογισμού τελών κυκλοφορίας – Αφορά νέες ταξινομήσεις από 1/1/2021 – Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) κατά το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP

  • 0-122 γρ./χλμ                      0 ευρώ/γρ.
  • 123-139 γρ./χλμ.                0,64 ευρώ/γρ. (78,72 – 88,96 ευρώ)
  • 140-166 γρ./χλμ.                0,70 ευρώ/γρ. (98,00 – 116,20 ευρώ)
  • 167-208 γρ./χλμ.                0,85 ευρώ/γρ. (141,95 – 176,8 ευρώ)
  • 209 – 224 γρ./χλμ.             1,87 ευρώ/γρ. (390,83 – 418,88 ευρώ)
  • 225 – 240 γρ./χλμ.            2,20 ευρώ.γρ. (495,00 – 528,00 ευρώ)
  • 241 – 260 γρ./χλμ.            2,50 ευρώ/γρ. (602,50 – 650,00 ευρώ)
  • 261 – 280 γρ./χλμ.            2,70 ευρώ/γρ. (704,70 – 756,00 ευρώ)
  • Άνω των 281 γρ./χλμ.     2,85 ευρώ/γρ. (Πλέον των 800,50 ευρώ)

Με βάση τις χρώσεις που προτείνονται στο νέο νομοσχέδιο, βλέπουμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό «σκαλοπάτι» αύξησης μετά τα 209 γρ./100 χλμ., όπου η χρέωση ανά γραμμάριο υπερδιπλασιάζεται. Έτσι, ο νομοθέτης προφανώς δίνει κίνητρο για αγορά αυτοκινήτων έως αυτό το επίπεδο εκπομπής CO2 και «τιμωρεί» τις μεγαλύτερες εκπομπές.

Επισημαίνουμε ότι για φέτος, δηλαδή για την πληρωμή των τελών του 2021 που θα πρέπει να γίνει τυπικά έως το τέλος Δεκεμβρίου δεν αλλάζει τίποτα, όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει.

Δείτε επίσης

Βρείτε μας