Κορυφώνεται από σήμερα η Εβδομάδα των Παθών και πλήθος πιστών αναμένεται να συρρεύσει στις εκκλησίες όπως κάθε χρόνο.
Ωστόσο το φετινό Πάσχα βρίσκει την κοινωνία σε μια συγκυρία , όπου δοκιμάζεται από το δηλητήριο της διχόνοιας με αφορμή μεταξύ άλλων και το νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια.
Τα πρόσφατα επεισόδια με επιθέσεις σε πολιτικούς και μάλιστα εντός ναών κατά περίπτωση, έχουν προκαλέσει ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι με αφορμή τις Ακολουθίες.
Το Newsbomb.gr έσπευσε να λάβει τις δέουσες απαντήσεις από τον Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών, οποίος με πραότητα αλλά και αποφασιστικότητα δίνει το στίγμα του ρόλου των ποιμένων, αλλά και του ποιμνίου.
Η διπλή εργαλειοποίηση της Εκκλησίας
Στο ερώτημα αν αισθάνεται ότι η Εκκλησία εργαλειοποιείται πολιτικά και από ποιους ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος σημειώνει στο Newsbomb.gr:
«Το φαινόμενο της προσπάθειας εργαλειοποίησης της Εκκλησίας δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο μέσα στην ιστορία, όχι μόνο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ασφαλώς σε περιόδους κρίσεων ίσως αυτό γίνεται πιο έντονο ή μάλλον πιο εύκολα αντιληπτό. Και είναι όντως παράδοξο αλλά όχι δυσεξήγητο ότι αυτή η προσπάθεια εργαλειοποίησης συνήθως παρουσιάζεται με δύο εκ διαμέτρου αντίθετα προσωπεία».
Ο κ. Συμεών εξηγεί αναλυτικά αυτές τις δύο αυτές κατηγορίες ανθρώπων που τείνουν να εργαλειοποιούν την Εκκλησία:
«Υπάρχει μία μερίδα ανθρώπων, όχι μόνο της πολιτικής, που προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν την Εκκλησία εμφανιζόμενοι ως “άνθρωποί της”, ως υποστηρικτές της (!!!), ως άμεμπτοι ηθικά και κυρίως ως “ευεργέτες” της. Μην ξεχνούμε ότι παρόμοια νοοτροπία εργαλειοποίησης της Εκκλησίας συχνά εμφανίζεται και σε ανθρώπους της αγοράς, του επιχειρείν, ακόμη δυστυχώς και του κοινού εγκλήματος. Είναι συνήθεις οι εμπειρίες μας από σκοτεινές και δίψυχες προσωπικότητες, οι οποίες, προκειμένου να κρύψουν εγκληματικές προθέσεις ή και πράξεις, προσπαθούν να εμφανίσουν στην κοινωνία των πολιτών το προφίλ των “καλών ανθρώπων”, των “ανθρώπων της Εκκλησίας”, επιδιώκουν φωτογραφίσεις με προβεβλημένα εκκλησιαστικά και όχι μόνο πρόσωπα και μέσα από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν την αίσθηση ανθρώπων “υπεράνω πάσης υποψίας”, που απολαμβάνουν δήθεν της εμπιστοσύνης του Ιερού Κλήρου και κυρίως κληρικών εγνωσμένης μαρτυρίας», αναφέρει για την πρώτη ομάδα ανθρώπων ο κ. Συμεών.
Στη συνέχεια αναλύει και το προφίλ της δεύτερης ομάδας: «Υπάρχει ωστόσο και η άλλη μερίδα: είναι οι άνθρωποι, εντός και εκτός πολιτικής, που εργαλειοποιούν την Εκκλησία στοχοποιώντας την. Βάλλουν εναντίον της Εκκλησίας, εναντίον συνήθως του ανώτερου Κλήρου, και κατά κανόνα αναμηρυκάζουν το γνωστό ιδεολόγημα περί χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας. Προκειμένου να “στήσουν” αφήγημα για “ίδιους λόγους” καταφέρονται σωρηδόν, “βρέξει χιονίσει”, κατά της Εκκλησίας, εμφανίζονται ως αμύντορες του Κράτους Δικαίου και του Ορθού Λόγου, που κατά την μυωπική τους προσέγγιση θίγονται από την εκκλησιαστική πρόταση. Η εργαλειοποίηση μπορεί να φτάσει σε τέτοιο σημείο όπου η θρησκευτικότητα ενός πολιτικού προσώπου μπορεί να αποτελέσει και λόγο διαγραφής του από την κομματική παράταξη και πειθαρχία»
Επόμενο ήταν το ακόλουθο ερώτημα προς τον Ιεράρχη να έχει να κάνει με την αντιμετώπιση από πλευράς Εκκλησίας όλης αυτής της κατάστασης ούτως ώστε αυτή να εξομαλυνθεί.
«Μέσα σε αυτήν την διπολική ατμόσφαιρα η Εκκλησία μας στέκεται γεφυροποιός και ειρηνοποιός. Η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη ούτε από αυτόκλητους αμύντορες ούτε από την άλλη φοβάται τους προπετείς εκκλησιομάχους, τους δηλητηριασμένους από την ιδεοληψία τους. Η Εκκλησία είναι η μάνα που αγαπά όλα τα παιδιά της. “Όποιο δάκτυλο κι αν κόψεις, το ίδιο πονάει” στο άγιο σώμα της Εκκλησίας. Η Εκκλησία είναι το “πανδοχείο”, που δέχεται τους πάντες για να τους προσφέρει ζωή και “περισσόν ζωής”. Η Εκκλησία δέχεται στην αγκαλιά της, εκουσίως και εν γνώση της, ακόμη και αυτούς που επιχειρούν να την εργαλειοποιήσουν, διότι ελπίζει ότι ακόμη και αυτοί μπορούν να αλλάξουν, να μετανοήσουν, να μεταμορφωθούν μέσα από τον τρόπο ζωής που η Εκκλησία προτείνει. Όποιος περνάει το κατώφλι της Εκκλησίας, μόνο ωφέλεια έχει να λάβει. Μόνο καλό θα του κάνει».
Θα μείνουν πολιτικά πρόσωπα….εκτός νυμφώνος;
Στη συνέχεια ρωτήσαμε τον σεμνό Ιεράρχη για τις κατά καιρούς δηλώσεις που ακούστηκαν περί αποκλεισμού όσων ψήφισαν τον νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια από τους ναούς.
«Η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη κανείς να της υποδείξει αν κάποιους ανθρώπους θα τους δεχτεί ή όχι. Η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη ούτε από συνηγόρους υπεράσπισης ούτε φυσικά από “πορτιέρηδες”, “φουσκωτούς μπράβους” και “θυρωρούς” για “face control”», δήλωσε με νόημα ο κ. Συμεών. Και πρόσθεσε
«Η Εκκλησία μας προσκαλεί να αποκτήσουμε τον μέγιστο βαθμό ενσυναίθησης και μας παρακαλεί να εισέλθουμε άπαντες στην αγκαλιά της. “Ανάγκασον αυτούς εισελθείν ίνα γεμισθή μου οίκος” είπε ο Κύριος στους υπηρέτες του στην παραβολή του δείπνου. “Ετι τόπος εστί”. Όχι απλώς δεν διώχνουμε από την Εκκλησία, αλλά συνεχώς διευρύνουμε το προσκλητήριό της», πρόσθεσε.
Μια ευχή για την Ανάσταση του Κυρίου και το Άγιο Πάσχα
Αποχαιρετίσαμε τον Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών ζητώντας του μια ευχή για την Ανάσταση.
«Η Ανάσταση του Χριστού να είναι και η δική μας Ανάσταση!! Η Ανάσταση όλων μας. Ανάσταση για κάθε συνάνθρωπό μας πονεμένο, θλιμμένο, απογοητευμένο, κουρασμένο. Ανάσταση για κάθε συνάνθρωπό μας, που βρίσκεται σε αδιέξοδο, που πιέζεται αφόρητα, που συνθλίβεται καθημερινά από δυσκολίες και δοκιμασίες. Ανάσταση για κάθε συνάνθρωπό μας, που πάσχει, που πενθεί, που υποφέρει. Ανάσταση και για κάθε συνάνθρωπό μας, που αμφιβάλλει, που δυσπιστεί, που δυσκολεύεται, ακόμη και γι᾽ αὐτόν που την αρνείται και την απορρίπτει. Η ευχή είναι να αναστηθεί η αληθινή αγάπη μέσα μας», ευχήθηκε μέσω του Newsbomb.gr
Πηγή: newsbomb.gr