Ένας μήνας συμπληρώνεται σήμερα από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που κόστισε τη ζωή σε 57 επιβάτες. Καθοριστικής σημασίας θεωρείται η κατάθεση του μόνιμου σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας στον ειδικό εφέτη ανακριτή σήμερα (28.03.2023), ενώ αναμένεται να καταθέσουν και άλλοι μόνιμοι σταθμάρχες ως μάρτυρες υπεράσπισης του.
Πριν από λίγο ο κατηγορούμενος, μόνιμος σταθμάρχης πέρασε την πόρτα του εφέτη ανακριτή και ξεκίνησε την απολογία του για το δυστύχημα στα Τέμπη. Ο εφέτης ανακριτής διάβασε το απολογητικό του υπόμνημα, το οποίο υποβάλλεται εγγράφως.
Θα δώσει απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο και αναμένεται να υποστηρίξει ότι το ωράριό του έληγε στις 23:00 και παρότι έφυγε νωρίτερα, δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ό,τι έγινε καθώς το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00, γύρω στις 23:02.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης, ο σταθμάρχης φαίνεται να ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει έως τις 23:00, όπως προβλεπόταν από τον προγραμματισμό των βαρδιών, εκείνος όμως φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.
Ο κατηγορούμενος μόνιμος σταθμάρχης, ο οποίος ήταν στην απογευματινή βάρδια από τις 14:00 έως τις 23:00, είχε καλέσει προς υπεράσπισή του, τρεις μόνιμους συναδέλφους του, δύο σταθμάρχες και έναν κλειδούχο, για να υποστηρίξουν ακριβώς αυτό και που ο ίδιος θα υποστηρίξει ενώπιον του εφέτη ανακριτή, ότι δηλαδή η αλλαγή της βάρδιας γινόταν όταν ερχόταν ο επόμενος σταθμάρχης.
Θα επικαλεστεί μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μάνιας Γκουσιάρη, τον κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, που αναφέρει σε παραγράφους του ότι από τη στιγμή που αναλαμβάνει ο επόμενος, την ευθύνη την έχει αυτός και όχι ο προηγούμενος σταθμάρχης.
Έτσι, εφόσον έφτασε στις 22:00 ο σταθμάρχης βάρδιας, ο μόνιμος μπορούσε να φύγει, γιατί δικαιολογείται από τον κανονισμό.
Ωστόσο, ο εφέτης ανακριτής τελικά, δεν είδε κάποιον από τους μάρτυρες που κάλεσε προς υπεράσπισή του ο μόνιμος σταθμάρχης.
«Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την ευθύνη»
Χθες ο συμβασιούχος σταθμάρχης, μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση και με τους περιοριστικούς όρους εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Ο 33χρονος κατηγορούμενος μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ισχυρίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πως: «Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών».
Ο κατηγορούμενος συμβασιούχος σταθμάρχης επέμεινε στο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες και ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ. Μάλιστα ανέφερε ότι, αν ήξερε πως χρειαζόταν να μείνει παραπάνω, θα το έκανε.
Την Πέμπτη απολογείται ο προϊστάμενος κυκλοφορίας
Στις 30 Μαρτίου αναμένεται να απολογηθεί με 80σελιδο υπόμνημα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για τις βάρδιες και για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό και πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε.
Ο ίδιος έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως τις 11 το βράδυ να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς έγινε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι τους κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Σε καλά φυλασσόμενο χώρο τα απομεινάρια των βαγονιών μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής έχει ζητήσει τη μεταφορά των βαγονιών των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών σε καλά φυλασσόμενο χώρο, ενδεχομένως και σε στρατόπεδο μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Να σημειωθεί ότι η έρευνα του εφέτη ανακριτή διεξάγεται σε πολλαπλά επίπεδα, έχει ζητήσει πολλές πραγματογνωμοσύνες, επιμένει σε διάφορα στοιχεία της υπόθεσης. Ένα από αυτά από αυτά τα στοιχεία είναι για παράδειγμα τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά. Υπάρχουν εμπειρογνώμονες, ειδικοί χημικοί οι οποίοι παίρνουν δείγματα και κάνουν αναλύσεις για να δουν τι ήταν ακριβώς αυτό που προκάλεσε αυτή τη φωτιά, η οποία ήταν μοιραία για ένα μεγάλο αριθμό των θυμάτων, ενώ επίσης γίνεται και μια έρευνα για την κοπέλα η οποία ακόμη αγνοείται μήπως βρεθούν στοιχεία και μπορέσει και ταυτοποιηθεί ακόμα και σε τόσο μεταγενέστερο χρόνο.
Πηγή: ertnews.gr