Με μια αναδρομή σε παρελθούσες υποσχετικές δηλώσεις του κ. Απόστολου Καλογιάννη για υλοποίηση δικτύου περιφερειακών πάρκινγκ, έργο, το οποίο παρέμεινε τελικά υπόσχεση και στηλιτεύοντας τα δρώμενα της παρούσας δημοτικής αρχής, ξεκίνησε την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του δημοτικού Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό του Δήμου Λαρισαίων, ο επικεφαλής της παράταξης «Λάρισα Μπροστά» Αθανάσιος Μαμάκος. Ο ίδιος τόνισε ότι η παράταξή του καταψηφίζει τον προϋπολογισμό και συμπύκνωσε τους λόγους καταψήφισης ως εξής:
“Θα ξεκινήσω με μια αναδρομή στο παρελθόν και θα θυμηθώ μια συνέντευξη του δημάρχου Λαρισαίων προς τον δημοσιογράφο Λευτέρη Παπαστεργίου στις 30 Ιουνίου του 2013. Σχεδόν 10 χρόνια πριν.
Η ερώτηση του δημοσιογράφου: «και κάτι τελευταίο: αν κάποιος σας έδινε την χρονική δυνατότητα που χρειαζόσασταν και όλα τα λεφτά που ήταν αναγκαία, ποιο θα ήταν το ΕΝΑ έργο που θα κάνατε για την πόλη;
Απάντηση: «Αυτό που κυριαρχεί στο μυαλό μου αυτή τη στιγμή είναι ένα δίκτυο περιφερειακών πάρκινγκ και κλείσιμο του κέντρου από τα αυτοκίνητα…».
Στα δέκα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε ο κ. δήμαρχος εξήγγειλε τη δημιουργία πέντε χώρων στάθμευσης με συνεντεύξεις του σε όλα τα ΜΜΕ της πόλης. Προσδιορίζοντας μάλιστα χρονικά την ολοκλήρωσή τους άλλοτε το 2019, άλλοτε το 2020 και άλλοτε το 2021. Για να φθάσουμε στο τέλος του 2022 και στην εισήγηση για τον προϋπολογισμό να διαβάσουμε ότι 2 περιφερειακά πάρκινγκ στη Νεάπολη πρόκειται να κατασκευαστούν, αλλά στον ένατο και τελευταίο χρόνο της δημοτικής αρχής δεν έχει γίνει ακόμη η προκήρυξη, ενώ άλλα τρία πάρκινγκ βρίσκονται έτσι εντελώς γενικά σε μελέτη.
Δέκα χρόνια μετά την υπόσχεση του δημάρχου ότι αν ήταν να κάνει μόνο ένα έργο για την πόλη αυτό θα ήταν ένα δίκτυο περιφερειακών πάρκινγκ και κλείσιμο του κέντρου για τα αυτοκίνητα, ο δήμαρχος στο τεχνικό πρόγραμμα που συνοδεύει τον προϋπολογισμό ομολογεί ότι δύο θητείες δεν του έφτασαν όχι για να φτιάξει, αλλά ούτε καν να δρομολογήσει το σημαντικότερο για τον ίδιο έργο της πόλης και το προγραμματίζει και πάλι αορίστως – για την τρίτη θητεία που ζητάει από τους Λαρισαίους!
Θα μου πείτε τι είναι εννιά χρόνια μπροστά στην αιωνιότητα που θα έλεγε ο Αγγελόπουλος…Τίποτα! Όμως δεν είναι ο χρόνος που μας προβληματίζει αλλά – επιτρέψτε μου την έκφραση – το «δούλεμα που πέφτει»: Ενώ τα περιφερειακά αυτά πάρκινγκ είναι κυριολεκτικά στον αέρα π.χ. για τα 4 που έχει ανάγκη το κέντρο της πόλης ο πίνακας των τεχνικών έργων του 2023 δεν προβλέπει καν κονδύλι για τη μελέτη τους στον προϋπολογισμό, την ίδια ακριβώς στιγμή,στον ίδιο πίνακα τεχνικών έργων προβλέπεται η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τη σύνδεση των περιφερειακών πάρκινγκ με το κέντρο με τον απροσδιόριστο όρο προς έγκριση!Ζήσε Μάη μου να πω; Ή μήπως να αναρωτηθώ πώς γίνεται ο δήμαρχος
- να εξαγγέλλει την ανάγκη δημιουργίας πάρκινγκ στο κέντρο το 2013
- Να επισημαίνει ότι αυτά χρειάζονται για να αλλάξουμε χέρι χέρι με τους Λαρισαίους το κέντρο…
- Να βιάζεται να τελειώσει το παράνομο πάρκινγκ στο κέντρο
Και μετά από εννέα χρόνια
- να εντάσσει στο πρόγραμμα τεχνικών έργων την κατασκευή δύο πάρκινγκ όχι στο κέντρο αλλά στην περιφέρεια;
- Και να στέλνει στις καλένδες την δημιουργία πάρκινγκ στο κέντρο βάζοντας ένα αόριστο σε «μελέτη» τις εξαγγελίεςτου που όλα τα προηγούμενα χρόνια διαβεβαίωνε πως βρίσκονται σε προτεραιότητα
Μα θα μου πείτε: από όλα τα έργα της δημοτικής αρχής μόνο την ασυνέπεια της δημοτικής αρχής στο θέμα της δημιουργίας χωρών σταθμεύσεων βρήκατε να επισημάνετε;
Πράγματι θα ήμουν άδικος αν εμένα σε αυτό. Όμως το αναδεικνύω όχι ως δείγμα ασυνέπειας, αλλά ως δείγμα γραφής του έργου της απερχόμενης δημοτικής αρχής. Γιατί, δεν μπορεί να θέλεις να διώξεις τα αυτοκίνητα από το κέντρο ή να θες να καταργήσεις το παράνομο παρκάρισμα χωρίς να προτείνεις λύσεις. Δε γίνεται με τη δημιουργία πεζόδρομων να δημιουργείς ασφυξία στο κέντρο, να οξύνεις το κυκλοφοριακό και να ανανεώνεις απλώς τις εξαγγελίες σουγια κάτι που ο ίδιος λες ότι αν ήταν να κάνω ένα μόνο έργο αυτό θα έκανα! Δηλαδή τι θα συνέβαινε αν ο δήμαρχος δεν το θεωρούσε 10 χρόνια πριν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης; Θα το έστελνε να ανταγωνιστεί τον Αχελώο σε μακροημέρευση;
Η αντίδραση της πόλης στην αδράνεια της δημοτικής αρχής είναι ανάγλυφη. Αρκεί μια βόλτα στο Φρούριο και σε κεντρικές οδούς για να συμπεράνουμε ότι όταν μια δημοτική αρχή αρνείται να δει το πρόβλημα οι πολίτες αναζητούν «λύσεις» μόνοι τους. Και έτσι το Φρούριο και άλλα κεντρικά σημεία εδώ και εννιά χρόνια κάνουν καριέρα πάρκινγκ!
Και όχι μόνο αυτό… Την ίδια ώρα που το κατά τον δήμαρχο ένα απαραίτητο έργο πάει πάλι στις καλένδες προστίθενται νέοι πεζόδρομοι που δεν χωράει αμφιβολία ότι ομορφαίνουν το κέντρο της πόλης αλλά εις βάρος της λειτουργικότητας του.Πλέον το νότιο με το βόρειο τμήμα του ευρύτερου κέντρου της πόλης το συνδέουν δύο αρτηρίες η Ανθίμου Γαζή και η 28ης Οκτωβρίου,η μετακίνηση στις οποίες εξελίσσεται σε εφιάλτη τις ώρες που τελειώνουν τα μαθήματα στα σχολεία, τις ώρες που γίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων και κάθε φορά που περνάει αστικό λεωφορείο. Ο δήμαρχος το έχει πει πολλές φορές: δεν θέλει αυτοκίνητα στο κέντρο αλλά υπάρχει ένα σχέδιο που να αντιμετωπίζει αυτό και όχι μονομερώς.Αναφέρομαι στο ΣΒΑΚ, το οποίο κι εμείς και όλες οι άλλες παρατάξεις και το ΤΕΕ έχουμε επανειλημμένως επισημάνει ότι εφαρμόζεται αποσπασματικά.
Και καθώς προερχόμαστε από τη δημοτική παράταξη που οραματίστηκε και μελέτησε το ΣΒΑΚ κύριε δήμαρχε σας καλώ να το εφαρμόσετε σωστά. Γιατί το έχετε κάνει σημαία ξεχνώντας ότι σε εμάς το οφείλει η πόλη. Εφαρμόστε το σωστά επιτέλους!
Αγαπητοί συνάδελφοι καθώς είμαστε στον τελευταίο χρόνο της θητείας της παρούσας δημοτικής αρχής είναι ώρα να την αξιολογήσουμε: υπήρξε μια καλή δημοτική αρχή, την οποία θα θυμούνται για το έργο της οι Λαρισαίοι όταν – και νομίζω ότι αυτό θα συμβεί τον προσεχή Οκτώβρη που θα γίνουνε δημοτικές εκλογές – θα περάσει στην ιστορία;
Σε καμία περίπτωση δεν θα μηδενίσω το έργο της, όμως θέλω να υπογραμμίσω ότι είναι θύμα των υποσχέσεων που έδωσε.Πέρασε κάτω από τον πήχη που η ίδια έβαλε για τον εαυτό της.Γι’ αυτό επέμενα στο θέμα των πάρκινγκ. Ο ίδιος ο δήμαρχος το προσδιόρισε ως το έργο που αν ήταν να κάνει μόνο ένα, αυτό θα έκανε!Και όχι απλώς δεν το έκανε, αλλά το περιγράφει αόριστα στο πρόγραμμα τεχνικών έργων του προϋπολογισμού, οκτώ μήνες πριν εγκαταλείψει τον Δήμο!
Χρειάζεται άραγε, να ασκήσουμε αντιπολίτευση, όταν ο ίδιος αντιπολιτεύεται τον εαυτό του;Δεν τον αντιπολιτεύεται μόνο σε αυτό: θυμάμαι την κριτική που ασκούσε στην προηγούμενη δημοτική αρχή για τις απευθείας αναθέσεις.Και εννέα χρόνια τώρα έχει αναδειχθεί σε πρωταθλητή των αναθέσεων. Θυμάμαι την υπόσχεση για διεύρυνση της Δημοκρατίας με τη συμμετοχή των πολιτών και ουσιαστική αναβάθμιση των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων.
Και είδαμε αντ’ αυτών τον ένατο χρόνο της θητείας του – σε σχεδόν προεκλογικό χρόνο- μία διαβούλευση ψηφιακή από την οποία τι ακριβώς προέκυψε; Μπήκε άραγε στον προγραμματισμό κάποιο έργο που προτάθηκε σε αυτή από πολίτες και φορείς; Όχι.
Θα μπορούσα κι άλλα να πω, αλλά επιβάλλεται να σταθώ και στον προϋπολογισμό. Στέκομαι σε ένα νούμερο: στο σκέλος των εξόδων. Σε έναν προϋπολογισμό 186 εκατομμυρίων €, 31 εκατομμύρια αφορούν αμοιβές και έξοδα προσωπικού που αν προσθέσουμε σε αυτό 12.000.000 εκ. αμοιβές και παροχές τρίτων φτάνουμε τα 53 εκατομμύρια.Λίγο δηλαδή κάτω από το ένα τρίτο του συνολικού ποσού.
Ξοδεύοντας κοντά στα 60 εκατομμύρια € είμαστε ικανοποιημένοι από το έργο που παράγεται στην διαχείριση της καθημερινότητας; Η αίσθηση που υπάρχει στο μέσο πολίτη είναι ότι η Λάρισα είναι μια πόλη που μπορεί να υπερηφανεύεται για την καθαριότητα της;
Με αυτό το ερώτημα κλείνω.Ελπίζοντας ότι έστω και τον τελευταίο χρόνο της θητείας της η δημοτική αρχή θα προσπαθήσει να δει την πόλη με τα μάτια του μέσου Λαρισαίου και όχι με τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας που συνηθίζει να φοράει, όταν μιλάει για το έργο του ο κύριος δήμαρχος.
Με τις σκέψεις αυτές η παράταξή μας θα καταψηφίσει τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα”.