Στην εισήγησή της κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λαρισαίων για την έκθεση επιθεώρησης ελέγχου ΑΣΕΠ στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας (Δ.Ω.Λ.) με αντικείμενο τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού ΙΔΟΧ, η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Λαρισαίων και μέλος του Δ.Σ. του ΔΩΛ, Ελένη Ξυνοπούλου, επισημαίνει τα εξής:
Τοποθετούμαι σήμερα για το θέμα που έχει ανακύψει με το ΔΩΛ, έναν πλέον καταξιωμένο θεσμό στο Δήμο μας, που συμπληρώνει φέτος 91 χρόνια παρουσίας στο τοπικό γίγνεσθαι (έτος ίδρυσης 1930) με την σφραγίδα του να παραμένει ανεξίτηλη στην πολιτιστική ταυτότητα της πόλης. Παράλληλα, αποτελεί μια από τις πλέον ζωντανές εκπαιδευτικές μονάδες, με τα μέλη της – δασκάλους και σπουδαστές – διαχρονικά να διακρίνονται πέρα από τα όρια της Λάρισας. Τα σύνολα ,οι χορωδίες ,οι ορχήστρες του ΔΩΛ έχουν διακριθεί πανελλαδικά και διεθνώς με πλήθος εμφανίσεων σε διάφορες πόλεις εντός και εκτός Ελλάδος. Ο φορέας αυτός διαθέτει πάνω από 50 διδάσκοντες, μαζί με εκτελεστές φιλαρμονικής, τεχνικό, βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό που φτάνουν – στο σύνολο – περίπου τα 100 άτομα. Σε αυτό το λαμπρό μέλλον, του ΔΩΛ έρχεται να προστεθεί η έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου του Συμβούλου-Επιθεωρητή του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με την οποία διαπιστώθηκαν σοβαρές πλημμέλειες επί των ανακοινώσεων 1/2019 και 2/2019, οι οποίες αφορούν: α)τη ματαίωση της διαδικασίας της 1/2019 ανακοίνωσης με την αρ. 26/23-04-2019 ομόφωνη απόφαση του ΔΣ, προκειμένου να αποδεικνύεται η επιστημονική εξειδίκευση στο αντικείμενο κάθε θέσης και με μεταπτυχιακό διδακτορικό τίτλο, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 16 και 15 του ΒΔ 16/1966 και του άρθρου 3 του Π.Δ. 50/2001, δεδομένου ότι πτυχίο ή δίπλωμα νοείται ο βασικός τίτλος σπουδών και όχι o μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος. β) ότι η ματαίωση έλαβε χώρα αφού είχαν ήδη παρέλθει σχεδόν είκοσι (20) ημέρες από την καταληκτική προθεσμία υποβολής των αιτήσεων (4-4-2019) και των σχετικών στοιχείων των υποψηφίων , οι σχετικοί φάκελοι είχαν ήδη παραδοθεί στην Επιτροπή επιλογής για επεξεργασία.
γ) Ότι η εφαρμογή της παραπάνω μη νόμιμης πρόβλεψης είχε ως συνέπεια να επιλεγούν για τις θέσεις ΠΕ Μουσικών Δ/νση Ορχήστρας και διδασκαλία πιάνου και Δ/νση Χορωδίας/ Διδασκαλία Δ/νσης χορωδίας και πιάνου υποψήφιοι οι οποίοι δεν διέθεταν, βασικό τίτλο σπουδών ήτοι πτυχίο Α.Ε.Ι. με τη ζητούμενη εμπειρία, αλλά μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. δ) Η προϋπηρεσία απαλείφθηκε ως μοριοδοτούμενο κριτήριο στην ανακοίνωση 2/2019, παρά το γεγονός ότι στην απόφαση 13/2019 του Δ.Σ. του ΔΩΛ αναφέρονταν ως βασικό τυπικό προσόν πρόληψης των μουσικών των διαφόρων ειδικοτήτων, και το κριτήριο της ανεργίας, αντί να μοριοδοτηθεί κατ΄ αποκοπήν, μοριοδοτήθηκε ανάλογα με τους μήνες ανεργίας του υποψηφίου με ανάλογη διαφοροποίηση, κατά παράβαση της αρχή της ισότητας . ε) Οι ενστάσεις των υποψηφίων επί των πινάκων κατάταξης αντί να υποβληθούν ενώπιον του Δ.Σ. του ΔΩΛ εξετάστηκαν από την Τριμελή Επιτροπή Επιλογής. Πέραν δε αυτού η εξεταστική Επιτροπή κατήργησε το στάδιο της συνέντευξης –ακρόασης και στ) Παρά το γεγονός ότι στην υπ΄ αριθ. 35/2019 απόφαση του Δ.Σ. του ΔΩΛ αποφασίστηκε η πρόσληψη σαράντα ενός (41) συνολικά ατόμων, στην Ανακοίνωση 2/2019 ανακοινώθηκαν τελικώς σαράντα δύο (42) θέσεις, προστέθηκε δηλαδή και μία θέση, χωρίς να έχει αποφασιστεί από το Δ.Σ. του ΔΩΛ.
Όλες τις παραπάνω ενέργειες, όταν αναλάβαμε, ως μέλη του Δ.Σ. του ΔΩΛ από το Σεπτέμβριο του 2019, τις καταγγείλαμε ενώπιον του Προέδρου του Δ.Σ. με συγκεκριμένες αναφορές στα θέματα των προσλήψεων, με ερωτήματα που αφορούσαν τα προσόντα πρόσληψης και επί των διαδικασιών. Οι προσλήψεις που είχαν ήδη ολοκληρωθεί με τις ανωτέρω διαδικασίες τυπικά έλαβαν έγκριση από το Δ.Σ. αφού δεν είχαμε αρμοδιότητα να ασκήσουμε έλεγχο επί αυτών. Στη συνέχεια, σχετικά με άλλη προκήρυξη την ΙΔΟΧ 2020, τέθηκαν ερωτήματα προς την Προϊσταμένη Διοίκησης του ΔΩΛ προκειμένου να πάρουμε διευκρινίσεις για την νομιμότητα της σύνταξης της προκήρυξης, λόγω του ότι υπήρχαν συνεχείς υποτιθέμενες ορθές επαναλήψεις, που δημιουργούσαν εύλογες απορίες και ταυτόχρονα εξέφρασα και τις αντιρρήσεις μου για την ψηφοφορία διά περιφοράς για ένα τέτοιο σοβαρό θέμα, προτείνοντας, λόγω της σοβαρότητας των θεμάτων, αμφιβολιών και σύγχυσης που προκλήθηκε από τις συνεχείς επαναλήψεις, η συνεδρίαση του Δ.Σ της 29-8-2020 να πραγματοποιηθεί δια ζώσης και κεκλεισμένων των θυρών, τηρώντας το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του, όπως προβλέπεται στην μνημονευόμενη στην ως άνω πρόσκληση εγκύκλιο του ΥΠΕΣ.
Λόγω του ότι οι απαντήσεις- διευκρινίσεις που κοινοποιήθηκαν δεν ήταν ικανοποιητικές, δεν έλαβα μέρος στην ψηφοφορία, τόσον εγώ όσο και άλλα μέλη του Δ.Σ.
Στο υπ΄ αριθμ 9 πρακτικό του 2022 έχουν καταγραφεί οι αντιρρήσεις μας για την προκήρυξη ΙΔΟΧ 2022 που αφορά σε διάστημα μεταγενέστερο από αυτό που συζητάμε, γεγονός που αποδεικνύει τη δική μας θέση και στάση απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, που αφορά διαδικασίες επιλογής προσωπικού σε φορέα με μακροχρόνια πορεία και ιστορία, με διακρίσεις και βραβεύσεις, αντιπαλεύοντας νοοτροπίες αυταρχισμού, τουλάχιστον από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. κ. ΣΑΠΚΑ, ο οποίος όχι μόνο κώφευε στα όσα εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμασταν αλλά εμμένοντας στις απόψεις του έλεγε ότι η Τριμελής Επιτροπή είναι αρμόδια για τη μοριοδότηση και για την όλη διαδικασία. Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή αποφάσιζε και μοριοδοτούσε, ακόμη και αν το Δ.Σ. είχε αποφασίσει διαφορετικά, όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Σίγουρα, για μας δεν τίθεται θέμα προσώπων αλλά πρωτίστως των αρχών, της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας, της αμεροληψίας και της ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων μουσικών, προς διαφύλαξη της αξιοκρατίας που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, σύμφωνα με το Σύνταγμά μας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να επικεντρωθώ στην προάσπιση των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών μας, τα οποία οφείλουμε να προτάξουμε σε ένα Κράτος Δικαίου, τηρώντας τη νομιμότητα σε βάρος όλων όσων προσπαθούν με τρόπους άκομψους και πάντως μη σύννομους να τα καταπατήσουν και να τα ισοπεδώσουν.