«Ταξίδι» στο… μακρινό 2005: Όταν ο τότε υπουργός Μιχάλης Λιάπης ανακοίνωνε τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα!

Η είδηση είχε προκύψει μετά από την επίσκεψη του τότε υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη στη Λάρισα και στις εγκαταστάσεις της 110 Πτέρυγας Μάχης. Ο υπουργός είχε δηλώσει τότε πως είχε ήδη δώσει εντολή εντός του μηνός να ανατεθεί η μελέτη σκοπιμότητας για τη λειτουργία του αεροδρομίου, που σε πρώτη φάση θα εξυπηρετούσε μόνο πτήσεις cargo και τσάρτερς.

Κάτι τέτοιο βέβαια δεν συνέβη ποτέ, ενώ το τελευταίο διάστημα στη Λάρισα έχει ανοίξει και πάλι η συζήτηση για το εάν και κατά πόσο είναι εφικτό η Λάρισα να αποκτήσει πολιτικό αεροδρόμιο, με αφορμή μια ομάδα στο facebook  που ονομάζεται Airport in Larisa, Πολιτικό Αεροδρομιο Λαρισας. Ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή τη συζήτηση, ο Παναγιώτης Τριανταφύλλου, ανήρτησε σήμερα στην ομάδα το προ 15ετίας (!) δημοσίευμα, προκαλώντας ποικίλα σχόλια…

Το δημοσίευμα του in.gr ανέφερε τα εξής:

Το «πράσινο φως» για τη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα, παράληλα με το στρατιωτικό, «άναψε» ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης, έχοντας εξασφαλίσει τη σύμφωνα γνώμη του υπουργού Εθνικής Άμυνας.

Όπως δήλωσε κατά την επίσκεψή του στη Λάρισα, έχει δώσει ήδη εντολή εντός του μηνός να ανατεθεί η μελέτη σκοπιμότητας για τη λειτουργία του αεροδρομίου, που σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί μόνο πτήσεις cargo και τσάρτερς.

Προκειμένου να έχει καλύτερη άποψη για τη χωροθέτηση του αεροδρομίου, ο κ. Λιάπης επισκέφθηκε την 110 Πτέρυγα Μάχης, όπου και πρόκειται μετά τις προωθούμενες μετατροπές να λειτουργήσει και το πολιτικό αεροδρόμιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου για πτήσεις τσάρτερς και κάργκο στη Λάρισα, δεν αποτελεί μόνο αίτημα του συγκεκριμένου νομού, αλλά συνολική επιδίωξη και των νομών Καρδίτσας, Τρικάλων και Πιερίας.

Εξάλλου, ο υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε σειρά μέτρων ύψους 24 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτήσει ο ΟΣΕ και θα λύσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από τη διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από τον κεντρικό ιστό της πόλης.

Τα μέτρα που αφορούν τη δημιουργία ισόπεδων και ανισόπεδων διαβάσεων για πεζούς και οχήματα, με τη λειτουργία και ανελκυστήρων, θα υλοποιηθούν εντός του έτους, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός επισήμανε, ότι είναι ένα πολύ δύσκολο οικονομικό έτος τόσο για την κυβέρνηση, όσο και για τον ΟΣΕ ο οποίος έχει χρόνια οικονομικά ελλείμματα.

Ο κ. Λιάπης απέκλεισε το ενδεχόμενο υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών – που επίσης αποτελεί αίτημα δεκαετιών της Λάρισας- επικαλούμενος το υψηλό κόστος. Ωστόσο δεσμεύτηκε πως μέχρι το Δεκέμβριο ο ΟΣΕ θα προκηρύξει μελέτη σκοπιμότητας για την παράκαμψη των σιδηροδρομικών γραμμών, λέγοντας ότι το έργο μπορεί στο μέλλον να είναι υλοποιήσιμο.

Ο υπουργός μετείχε σε ευρεία σύσκεψη φορέων της Λάρισας παρουσία του νομάρχη Λουκά Κατσαρού και τη δημάρχου Κων/νου Τζανακούλη, που του εξέθεσαν για μια ακόμη φορά τα αιτήματα της περιοχής και παρουσία της ηγεσίας του ΟΣΕ αλλά και της ΥΠΑ.

Μετά τη σύσκεψη, ο υπουργός διέτρεξε -με τρένο που διέθεσε ο ΟΣΕ- τις σιδηροδρομικές γραμμές, προκειμένου να δει επί τόπου τα προβλήματα που του τέθηκαν.

Βρείτε μας