Κεραμέως από Λάρισα: «Ότι είπαμε προεκλογικά το κάναμε και με το παραπάνω»

Περιοδεία στη Λάρισα πραγματοποιεί από το πρωί η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως που επισκέφθηκε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Λάρισας συνομιλώντας με τους γονείς των μαθητών, εκπαιδευτικούς, αλλά και τους ίδιους τους μαθητές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παιδεία.

Η Νίκη Κεραμέως το απόγευμα της Παρασκευής παρέθεσε συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου μιλώντας για τις ενέργειες της Κυβέρνηση στο κομμάτι της Παιδείας, αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν με σκοπό τη λύση τους.

Να σημειωθεί πως έξω από το κτίριο της Περιφέρειας βρέθηκαν φοιτητικοί σύλλογοι της Λάρισας με σκοπό να διαμαρτυρηθούν στην Υπουργό αξιώνοντας συνάντηση η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε.

Αναλυτικά οι δηλώσεις:

«Θεωρώ σημαντικός κανείς να ακούει τους ανθρώπους που ζούνε την εκπαίδευση καθημερινά. Σήμερα μίλησα με εκπαιδευτικούς και με μαθητές που είναι και οι τελικοί αποδέκτες. Θέλομε να βρισκόμαστε πιο κοντά στη βάση. Σε ένα διάστημα μικρότερο των έξι μηνών που βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία στην Κυβέρνηση, η Βουλή θα έχει ψηφίσει 32 νομοσχέδια κι ένα νέο σύνταγμα.

Έρχομαι τώρα στην μεγαλύτερη επένδυση για τη χώρα, που κατά τη γνώμη μου είναι η επένδυση στην Παιδεία. Από τη παιδεία που θα δώσουμε σήμερα στα παιδιά θα εξαρτηθεί τι χώρα θα έχουμε αύριο. Κι όπως είπαμε προεκλογικά ξεκινήσαμε από κάτω προς τα πάνω.

Πρώτο μέλημα ήταν δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Δυστυχώς η προηγούμενη ηγεσία δεν είχε το είχε καταστήσει εφικτό σε όλους τους Δήμους κι όμως εμείς μέσα σε λίγες βδομάδες εφαρμόσαμε σε μεγαλύτερο βαθμό τον αριθμό.

Ενισχύσαμε τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία. Επισπεύσαμε το διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και δρομολογούνται ήδη και γενικής εκπαίδευσης για το 2020. Δρομολογήσαμε προβλήματα των δημοσίων ΙΕΚ με εκπαιδευτές που είχαν μείνει απλήρωτοι.

Στα Πανεπιστήμια το άσυλο της βίας και της ανομίας καταργήθηκε κι αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια που είναι η ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Ενώ απελευθερώθηκαν και τα μεταπτυχιακά προγράμματα, ενώ δόθηκε και νέα χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ.

Ότι λέγαμε προεκλογικά το κάνουμε. Πριν από μερικές ημέρες καταθέσαμε νομοσχέδιο το οποίο συνδέει μέρος της κρατικής χρηματοδότησης με την αξιολόγηση των πανεπιστημίων. Ενώ ιδρύεται και μία νέα ανεξάρτητη αρχή με ενισχυμένες αρμοδιότητες.

Τέλος, έχουμε ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια εξωστρέφειας. Έχουμε δρομολογήσει συνεργασίες με μία σειρά από χώρες με συμμετοχή ελληνικών πανεπιστημίων να συμμετέχουν με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Θέλουμε η χώρα να προσελκύει φοιτητές από όλο το κόσμο, αντί να διώχνει τα παιδιά μας έξω.

Η χώρα αλλάζει. Αλλάζουμε κατεύθυνση και προχωράμε με το βλέμμα μπροστά, αλλά προχωράμε ακούγοντας τον κόσμο».

Για τις αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη: «Όταν ήμουν στην αντιπολίτευση είχα εκφράσει τις αντιρρήσεις μου αναφορικά με την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη. Κι αυτό γιατί επιχειρήθηκε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη αποτελέσματα αξιολόγησης.

Η αναδιάταξη μπορεί να γίνει μόνο συνολικά και στρατηγικά και στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων κι όχι με μικροπολιτικές σκοπιμότητες».

Για τις επενδύσεις στην Παιδεία: «Φυσικά και μιλάμε για επένδυση στην Παιδεία κι αν δει κάποιος τον προϋπολογισμό θα δει μία αύξηση των 102 εκατ. ευρώ».

Για το ζήτημα των εστιών στη Θεσσαλία: «Για τις εστία θα θέλαμε να έχουμε πολλές περισσότερες και σε τέσσερις μήνες δεν θα μπορούσαμε να έχουμε λύσει παθογένειες δεκαετιών. Εμείς όμως λέμε πως με την αύξηση της χρηματοδότησης που είναι πολύ σημαντική, πρέπει να δώσουμε κι άλλα εργαλεία στα Πανεπιστήμια.

Μιλάμε λοιπόν για συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Αυτή τη στιγμή στη Κρήτη τρέχει μία για 3.000 εστίες. Μπορούν να προχωρήσουν τέτοια εργαλεία. Εμείς αυξήσαμε την κρατική χρηματοδότηση κατά 20. εκατ. ευρώ που δεν είχαν προβλεφθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση και πλέον φροντίζουμε να ελευθερώσουμε κι άλλα εργαλεία».

Για το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχει: «Μίλησα για ένα πιο αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο που θεωρώ πως το Λύκειο τον έχει χάσει. Γι’ αυτό κι έθεσα σαν μια σκέψη να προσμετράτε η επίδοσή του σε όλα τα χρόνια του Λυκείου για την είσοδό του στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το ότι έχουμε ένα γηρασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι γνωστό χρίζει ανανέωσης. Από κάτω και να εμπλουτιστεί. Γι’ αυτό το λόγο προχωρούμε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ενώ έχω καταθέσει κι αίτημα στον ΑΣΕΠ για κατάρτιση νέων πινάκων, για να προχωρήσουμε σε διορισμούς».

Για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: «Είναι κάτι που έχω στηλιτεύσει πολλάκις να μπαίνουν με βαθμό ακόμα και με 1,8/20. Είναι ανεπίτρεπτο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει γι’αυτό. Έχω μιλήσει για μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και για μία υψηλότερη που θα ορίζεται από τα ίδια τα Ιδρύματα.

Βέβαια κι αυτό δεν σημαίνει ότι λύνεται το πρόβλημα. Γιατί αν γράφει ένας μαθητής έτσι πρέπει να κοιτάξουμε ακόμα πιο πίσω, στο Δημοτικό και στην Προσχολική Εκπαίδευση. Πρέπει να αναβαθμίσουμε το ίδιο το σχολείο».

Δείτε επίσης

Βρείτε μας