Κεραμέως από Λάρισα: «Περισσότερα εργαλεία σε σχολεία και πανεπιστήμια και κατάργηση του ασύλου»

Δίνοντας βάση στις βάσεις της Παιδείας και στην προσχολική ηλικία και στα εργαλεία που θα πρέπει να δοθούν σε σχολεία και Πανεπιστήμια αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως, από τη Λάρισα που βρίσκεται να παρουσιάσει το πρόγραμμα του κόμματος για την Παιδεία.

Φυσικά αναφέρθηκε στη σημασία του τεχνολογικού τομέα στην Παιδεία και την διαφωνία της με την συγχώνευση και την κατάργηση τμημάτων, ενώ μίλησε για την κατάργηση του ασύλου που πρέπει να μπει σε ισχύ.

Μαζί της βρέθηκαν στο πάνελ ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ κ. Χρήστος Καπετάνος και οι τοπικοί βουλευτές κ.κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, Χρήστος Κέλλας και Γιώργος Κατσιαντώνης. Με την ίδια να έχει επισκεφθεί το 39ο δημοτικό σχολείο της πόλης στις εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου, ενώ θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο, όπως και συναντήσεις με φορείς  Α/θμιας, Β/θμιας και Γ/θμιας Εκπαίδευσης πριν την παρουσίαση στο ξενοδοχείο Imperial.

Η ίδια ανέφερε: «Είναι μεγάλη τιμή σήμερα για μένα που είμαι στη Λάρισα. Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο που κάνουμε όλοι οι βουλευτές και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας με επικεφαλής τον πρόεδρο μας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη για  να μεταφέρουμε το μήνυμά μας από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη.

Να μεταφέρουμε τις προτάσεις μας αν εκλεγούμε στο αύριο του τόπου και επίκεντρο είναι η Υγεία που έγινε εδώ η παρουσίαση του προγράμματος και την Παιδείας.

Ο ζημιά που έχει φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι τεράστια σε ζητήματα οικονομίας. Η ζημία όμως είναι μεγαλύτερη σε πλήθος άλλων θεσμικών τομέων, όπως η δικαιοσύνη, η δημόσια ασφάλεια, η δημόσια υγεία, τα εθνικά ζητήματα και η παιδεία είναι πιο βαθιά.

Από εμάς όμως σήμερα δεν θα ακούσετε αυτή τη ζημιά του ΣΥΡΙΖΑ. Θα ακούσετε τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία στην Παιδεία».

«Να ξεκινήσουμε από κάτω προς τα πάνω»

«Προτεραιότητα είναι να ξεκινήσουμε από κάτω προς τα πάνω. Από τα χρόνια της προσχολικής αγωγής από 0-6. Αυτό επιτάσσει η λογική, να ξεκινήσουμε από τα θεμέλια κι όχι από τα κεραμίδια. Επίσης οι μελέτες που παρατηρούνται στον εγκέφαλο σ’ αυτή την ηλικία είναι πολλαπλάσιες από την ηλικία 6-18. Έτσι κανένα παιδί δεν θα πρέπει να μείνει έξω από παιδικούς σταθμούς και το υποχρεωτική εκπαίδευση στην προσχολική αγωγή, το νηπιαγωγείο, θα γίνει πράξη σε όλη την Ελλάδα.

Στο δημοτικό θέλουμε να δώσουμε έμφαση στις ήπιες δεξιότητες και στις ψηφιακές δεξιότητες. Δηλαδή στην κριτική σκέψη, στην ομαδική δουλειά και στην συνεργατικότητα. Η πρόκληση στην εποχή μας δεν είναι η πρόσβαση στη γνώση, αλλά το φιλτράρισμά της. Εκεί χρειάζεται η κριτική σκέψη. Επίσης θα πρέπει να σκεφτόμαστε με βάση το 2035, γιατί τα παιδιά που είναι στην πρώτη δημοτικού θα βγούνε τότε στην αγορά εργασίας.

Χρειάζεται αξιολόγηση για όλους όπου θα συνδέεται με την ταχύτερη μισθολογική εκπαίδευση. Να δώσουμε έμφαση στην τεχνολογική εκπαίδευση γιατί μπορεί σε μεγάλο βαθμό μπορεί να αποδειχθεί κλειδί στη διαφορά εκπαίδευσης και αναγκών στην αγορά εργασίας».

«Πιο ελεύθερα σχολεία και πανεπιστήμια»

«Επίσης θέλουμε πρότυπα σχολεία παντού. Πέρα και πάνω από κόμματα θα έπρεπε να αγωνιστούμε γι’ αυτό για να υπάρχουν πρότυπα σχολεία και πειραματικά. Εμείς το πάμε κι ένα βήμα παραπέρα με πρότυπο επαγγελματικό λύκειο.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θέλουμε πιο ελεύθερα σχολεία και πανεπιστήμια που θα είναι πιο αυτόνομα. Σχολεία που δεν θα ελέγχονται ασφυκτικά σε κάθε τους κίνηση από ένα υπουργείο. Να δώσουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να καλέσουν έναν ομιλητή χωρίς να χρειάζεται να περάσει από τόσες πολλές εγκρίσεις.

Το ίδιο και στα Πανεπιστημία. Να είναι πιο αυτόνομα κι εξωστρεφή σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Έχουμε δεσμευτεί σ’ αυτό το κομμάτι. Εμείς θα δώσουμε τα εργαλεία που χρειάζονται κι ας αποφασίσουν τα ίδια σε τι βαθμό θα τα αξιοποιήσουν. Παράδειγμα είναι τα ξενόγλωσσα προγράμματα που θα προσελκύουν και φοιτητές από όλο τον κόσμο.

Θα προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε πιο πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία. Θα θέλαμε να έχουμε μία αύξηση της χρηματοδότησης, αλλά δεν μπορούμε να δεσμευθούμε για κάτι τέτοιο αν δεν δούμε τι κατάσταση θα παραλάβουμε. Μπορούμε όμως να δεσμευθούμε να δώσουμε τα εργαλεία. Θα αξιοποιήσουμε Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα για να φτιάξουμε εστίες και σχολεία, ενώ θα δημιουργηθεί κι ένα πλαίσιο για δωρεές. Μέτρα που υπάρχουν, αλλά δεν αξιοποιούνται.

Εννιά στις δέκα προτάσεις μας έχουν σκοπό την αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου, εμείς θα προσπαθήσουμε όμως να γίνει και το αυτονόητο στη χώρα μας. Η ίδρυση και μη κρατικών ιδιωτικών πανεπιστημίων».

«Τέλος στο άσυλο των εγκληματιών»

Μεγάλη ζημιά από το ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει και με το άσυλο. Που από άσυλο ιδεών, έχει γίνει άσυλο εγκληματιών. Το λέμε ξεκάθαρα το άσυλο δεν τροποποιείται… καταργείται! Δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης. Ότι ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο θα ισχύει κι εκεί.

Στη συνέχεια απάντησες στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικά με το πρόγραμμα στην Παιδεία:

Για το κόστος του προγράμματος: «Εννιά στις δέκα δεν απαιτούν ούτε ένα ευρώ. Δεν χρειάζεται ούτε ένα ευρώ για να γίνουν ξενόγλωσσα προγράμματα. Ούτε για να πάνε ομιλητές με μεγαλύτερη ελευθερία στα σχολεία ή για να δεχθούν δωρεές. Χρήματα χρειάζονται στην προσχολική με υποδομές και δυναμικό, όπως και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».

Για την αλλαγή εισόδου στα Πανεπιστήμια: «Δεν έκανα αναφορά καθώς δεν είναι προτεραιότητα να αφήσουμε το στίγμα μας και δεν κάναμε εξαγγελίες γιατί δεν θέλουμε να φέρουμε αναστάτωση. Έχουμε σκέψεις, αλλά θέλουμε να ξεκινήσουμε από κάτω προς τα πάνω. Θα γίνουν συζητήσεις με φορείς για το σύστημα που ισχύει σήμερα που έχει και θετικά και αρνητικά. Από την άλλη το σύστημα που προωθεί η Κυβέρνηση διαφωνούμε σε πολλά».

Για τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ: «Είμαστε αντίθετοι στην αναδιάταξη αυτή. Θεωρούμε πως υποβαθμίζεται η Τεχνολογική Εκπαίδευση με την κατάργηση των ΤΕΙ και γίνεται χωρίς κριτήρια και μελέτες.

Εμείς πρέπει να δούμε το πότε θα έρθουμε εμείς στα πράγματα. Θα κάνουμε όμως ότι περνάει από το χέρι μας για να ενισχύσουμε τον τεχνολογικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα σε ΤΕΙ που έχουν καταργηθεί και απορροφηθεί θα δώσουμε περισσότερα εργαστήρια. Είναι λάθος να καταργείς τον τεχνολογικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Για εμάς τα ΤΕΙ θα έπρεπε να αναβαθμιστούν κι όχι να καταργηθούν».

Δείτε επίσης

Βρείτε μας