Καλογιάννης: «Να δείξουμε στο συνέδριο για το ΣΒΑΚ το μέλλον της Λάρισας»

Συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο Δημαρχείο της πόλης εκεί όπου ο δήμαρχος Λαρισαίων, κ. Απόστολος Καλογιάννης μαζί με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Γενικών Γραμματέων κ. Μιχ. Χρηστάκη για το Συνέδριο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή και το Σάββατο 15-16 Φεβρουαρίου στο αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής, στο συγκρότημα «Βιόπολις».

Ο Απόστολος Καλογιάννης εξήγησε πως το γεγονός ότι γίνεται στη Λάρισα δεν είναι τυχαίο, καθώς η πόλη είναι πρωτοπόρος στην Ελλάδα με τα έργα που έχουν ξεκινήσει και θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα. Τόνισε δε πως όλα αυτά θα παρουσιαστούν στο συνέδριο που βλέπει στο μέλλον της πόλης.

Από την άλλη ο κ. Χρηστάκης έδωσε συγχαρητήρια για το έργο που έχει κάνει ο Δήμος Λαρισαίων, εξηγώντας πως το συγκεκριμένο συνέδριο θα πρέπει να στείλει το μήνυμα της αλλαγής φιλοσοφίας και κουλτούρας που επικρατεί και θα παρουσιάσει τι γίνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Αναλυτικά οι δηλώσεις:

«Η πόλης μας στις 15-16 του μήνα υποδέχεται ένα μεγάλο συνέδριο που αφορά τη Βιώσιμη Κινητικότητα στις ελληνικές πόλεις που συνδιοργανώνεται από το Δήμο Λαρισαίων και την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης». Διοργανώνεται στο αμφιθέατρο της Ιατρικής στη Βιόπολη.

Η επιλογή της Λάρισας δεν είναι τυχαία. Η πρωτεύουσα της Θεσσαλίας είναι η πρώτη πόλη στη χώρα που βρίσκεται σε φάση υλοποίησης τέτοιου σχεδίου. Ο στόχος του συνεδρίου είναι να προσεγγίσουμε όλα τα ζητήματα για το μέλλον των πόλεων μας που πρέπει να το σχεδιάσουμε διαφορετικά από το παρελθόν.

Στην πόλη θα βρεθούν πολλοί εισηγητές που θα είναι και κυβερνητικά μέλη, αλλά και επιστήμονες όπου θα μιλήσουν γι’ αυτό το θέμα. Το συνέδριο αυτό θα είναι ανοιχτό για τους πολίτες και θα πρέπει να αντιληφθεί ο καθένας τι γίνεται σ’ αυτή την υπόθεση.

Το μεγάλο ερώτημα είναι τι είναι αυτό. Είναι ένας άλλος σχεδιασμός που θα δώσει μία άλλη περιβαλλοντολογική ταυτότητα στη πόλη που θα βελτιώσει το τρόπο ζωής του πολίτη και θα δώσει το δημόσιο χώρο πίσω σ’αυτόν. Αυτά είναι τα τρία συστατικά.

Αυτό το πρόγραμμα παίρνει σάρκα και οστά και οι δρόμοι είναι τα πρώτα στοιχεία, που οι πολίτες το έχουν δεχθεί με θετικό τρόπο. Όλο αυτό αλλάζει τη φιλοσοφία μας κι όλες αυτές οι ενέργειες δίνουν άλλα χαρακτηριστικά. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η συνύπαρξη με την κίνηση των πολιτών συνθέτουν μία άλλη κουλτούρα.

Σκοπός μας είναι κάθε συνοικία της πόλης επίσης να μπορεί να συνδεθεί με το κέντρο με ποδηλατόδρομο, ενώ θέλουμε να δούμε και το κομμάτι των γειτονιών. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι αλλαγές κατευθύνσεων στο δρόμο προσπαθώντας να δημιουργήσουμε πόλους γειτονιών. Όλα αυτά θέλουμε να τα δείξουμε και στο συνέδριο».

Μηχάλης Χρηστάκης: «Αξίζουν συγχαρητήρια στο Δήμο της Λάρισας και στον δήμαρχό της κ. Καλογιάννη, γιατί έχει δει πολύ πιο ολικά το θέμα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σε σχέση με άλλες πόλεις. Συζητάμε για τα ΣΒΑΚ κι ο τίτλος δεν προσδίδει την αξία των έργων. Στην Ελλάδα δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από πόλεις της Ευρώπης.

Αυτό που λέει αυτό το σχέδιο είναι πως πρέπει να αλλάξουμε τρόπο λειτουργίας και να ελέγξουμε την πρόσβαση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης. Να επιστρέψουμε στο πολίτη τους δημόσιους χώρους, αλλάζοντας το μοντέλο που είχαμε έως τώρα. Να δούμε πως θέλουμε να είναι η πόλη στο μέλλον.

Μας ενδιαφέρει να ενώσουμε τη πολιτική μιας πόλης με την δημοτική της συγκοινωνία, με πεζοδρόμους ή με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Να συνδέσουμε όπως η Λάρισα, την ιστορίας της και το κέντρο της για να βελτιώσει το τρόπο ζωής και να ενισχυθεί και το εμπορικό κομμάτι.

Να σημειωθεί πως στα θέματα των ΣΒΑΚ έχουν γίνει πολύ λίγα πράγματα. Και η Λάρισα πρωτοπορεί. Εδώ έχει γίνει μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Και γι΄αυτό μεταξύ μας είπαμε να γίνει κάτι διήμερο. Να σημειωθεί πως θα υπάρξουν έξυπνες εφαρμογές, το Σάββατο θα βρεθούν 24 δήμου που θα έρθουν για να δούνε το έργο της Λάρισας. Υπολογίζουμε πως θα υπάρξουν περίπου 220 συμμετέχοντες, 70 ομιλητές και 35 συντονιστές και εκτιμώ πως όλα αυτά θα συνθέσουν την επιτυχία του συνεδρίου».

Αν φταίνε τα αυτοκίνητα: «Το αυτοκίνητο είναι χρήσιμο ως μέσος, απλά πριν από κάποια χρόνια ανοίγαμε τα πάντα για να περνάει αυτό. Πλέον αλλάζει αυτό το μοντέλο για πολλούς λόγους. Για το περιβάλλον, το κόστος. Ουσιαστικά πρέπει να αλλάξουμε εμείς. Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα μέσα συγκοινωνίας, το ποδήλατο. Η Λάρισα μάλιστα είναι προικισμένη γιατί είναι επίπεδη».

Για το μέλλον με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με το ΣΒΑΚ: «Υπάρχουν δύο ειδών ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τη πόλη και για μεγάλες αποστάσεις. Μάλιστα σε μία πόλη σαν τη Λάρισα προτείνεται. Είναι γεγονός πως πόλεις στην Ιταλία έχουν κλείσει εντελώς το κέντρο και περνάνε τέτοια οχήματα. Το βάρος πέφτει λοιπόν στη Δημοτική Αρχή. Εμείς θα ζητήσουμε παράταση στην προγραμματική περίοδο κι ο κύριος στόχος είναι η «Ηλεκτρική Κίνηση στο Δημόσιο».

Σκεφτείτε πως σε 10-15 χρόνια η Λάρισα θα έχει απορριμματοφόρα που θα κινούνται με ηλεκτρισμό. Το μέλλον έρχεται αύριο».

Αν ακυρωθεί ο σχεδιασμός και παρεμβάσεις με τα νέα δεδομένα: «Καταρχάς αν δούμε με το μοντέλο στο εξωτερικό εκ των πραγμάτων το κέντρο είναι δύσκολο να έχει χώρους στάθμευσης κι αν θέλεις να κάνει κι άλλα το κέντρο γίνεται μόνο για διέλευση.

Παίρνεις μία σκληρή απόφαση λοιπόν σε τέτοιες περιπτώσεις. Θα παρκάρουμε μακριά από το κέντρο και θα προσεγγίζεται το κέντρο αλλιώς. Τον κόσμο δεν τον θες για να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητο γύρω-γύρω στο κέντρο, αλλά για να κυκλοφορεί με τα πόδια και να χαίρεται τα μαγαζιά του κέντρου.

Δεν θα ακυρωθεί κάποιος σχεδιασμός. Όλα αυτά είναι μονόδρομος».

Δείτε επίσης

Βρείτε μας