Κέλλας: Ποιος κοροϊδεύει την Ελασσόνα για τη Γαλακτοκομική Σχολή;

«Η απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αποστόλου, δεν προσθέτει απολύτως τίποτα, αλλά αντιθέτως αφαιρεί από τις δηλώσεις του αν. Υπουργού κ. Τσιρώνη, ο οποίος είχε πει “…προχωράμε στην ίδρυση της σχολής” αλλά και του Υφυπουργού κ. Κόκκαλη, που είχε αναφέρει “…οι διεργασίες θα ευοδωθούν σύντομα”, σχετικά με την ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα».
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από τον σχολιασμό του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, στην απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, σε ερώτησή του αναφορικά με τον σχεδιασμό για την ίδρυση και λειτουργία της Σχολής.
Υπενθυμίζεται ότι ο Λαρισαίος πολιτικός πρότεινε τη σύσταση κοινού μετώπου των βουλευτών του Νομού, εξάροντας την πρωτοβουλία του Δημάρχου Ελασσόνας κ. Νίκου Ευαγγέλου για ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα.
Ο κ. Κέλλας, σημειώνει ακόμη ότι “πολλά τα θέματα προς εξέταση, οι προϋποθέσεις και τα προβλήματα, που σύμφωνα με τον κ. Αποστόλου πρέπει να λυθούν για να προχωρήσει η λειτουργία της Σχολής.
Τελικά υπάρχει ή όχι συγκεκριμένος σχεδιασμός;
Από την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού είμαστε φτωχότεροι σε σχέση με τις πανηγυρικές δηλώσεις των κκ. Τσιρώνη και Κόκκαλη”.
Αναλυτικά η απάντηση του κ. Αποστόλου:
Ο Δήμος Ελασσόνας, σε πρόταση συνεργασίας που απήυθηνε προς τον ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ για ίδρυση Σχολής Γαλακτοκομίας, δεδομένου ότι στην ευρύτερη περιοχή Ελασσόνας παράγεται μεγάλη ποσότητα προϊόντων γάλακτος, είχε διαβεβαιώσει τον εν λόγω Οργανισμό ότι δύναται να διαθέσει ή να κατασκευάσει κτίριο για τον σκοπό αυτό και παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, δεδομένου ότι η ΕΠΑΣ Ιωαννίνων δεν έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει το σύνολο των αιτούντων φοιτητών, λόγω της μοναδικότητας σε επίπεδο χώρας και του μεγάλου ενδιαφέροντος, αλλά δύναται να υποδεχτεί 60 μαθητές ετησίως, ενώ οι αιτήσεις είναι συνήθως λίγο περισσότερες, αντιμετώπισε θετικά την εν λόγω πρόταση.
Επισημαίνεται ότι τα προβλήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν για τη λειτουργία της σχολής, είναι κυρίως υποδομών και οικονομικά.
Οι υφιστάμενες σχολές απορροφούν σχεδόν το σύνολο των λειτουργικών εξόδων του ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ, λόγω του μεγάλου κόστους των οικοτροφείων και των συντηρήσεων των υποδομών.
Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι, προκειμένου να λειτουργήσει η σχολή, απαιτούνται κατ’ αρχήν κτιριακές υποδομές, καθώς και ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και επειδή ο Δήμος δεν μπορεί να τον εξασφαλίσει με δικά του κεφάλαια, είναι προς εξέταση διάφορες λύσεις. Πρέπει να εξασφαλιστούν το διδακτικό προσωπικό, καθώς και η επιβάρυνση των λειτουργικών της εξόδων, την κάλυψη των οποίων δεν την επιτρέπει ο υφιστάμενος προϋπολογισμός του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ.
Επισημαίνεται ότι οι υφιστάμενες σχολές λειτουργούν με ωρομίσθιο και εποχικό προσωπικό, το οποίο προσλαμβάνεται μετά από έγκριση Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, λίγο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν διαθέτουν επαρκές μόνιμο προσωπικό ώστε να μετακινηθούν για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών. Είναι γεγονός ότι η αποδυνάμωση όλων των σχολών αυτού του τύπου αποτελεί χρόνιο πρόβλημα.
Πρέπει να επισημανθεί ότι το ΥπΑΑΤ ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόταση του Δήμου Ελασσόνας για ίδρυση Σχολής Γαλακτοκομίας με την προοπτική ότι θα καλύπτει τα λειτουργικά της έξοδα από την πώληση των προϊόντων, τα οποία θα παράγονται από την εκπαιδευτική δραστηριότητα. Στο πλαίσιο αυτής της αυτοδυναμίας, εξετάζονται, επί του παρόντος, διάφορες λύσει και για τις υπόλοιπες σχολές.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι θέμα προς εξέταση αποτελεί και η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του συνόλου των σχολών ΕΠΑΣ, καθώς το έτος 2022 προβλέπεται η κατάργηση τους, ή η λειτουργία τους με άλλη μορφή. Ο ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ έχει προτείνει τη μετεξέλιξή τους σε ΙΕΚ. Το ζήτημα αυτό θα επιλυθεί σε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ που διατηρεί περισσότερες σχολές.
Τέλος, αναφέρεται ότι τα προαναφερθέντα προβλήματα θα πρέπει να επιλυθούν στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδιασμού για την εξασφάλιση τόσο των πόρων κατασκευής και λειτουργίας της εν λόγω σχολής όσο και του απαραίτητου προσωπικού που θα την επανδρώσει, προκειμένου να υπάρξει ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Δείτε επίσης

Βρείτε μας