Η επανεκκίνηση του «Εμποράκου»

Το εμπόριο σήμερα βρίσκεται πιο «ψαγμένο» από ποτέ. Με ένα κλικ μπορούμε όλοι να κοιτάξουμε τις τιμές και να μάθουμε την πραγματική αξία ενός προϊόντος σε χρόνο ρεκόρ. Μπορούμε να συγκρίνουμε χαρακτηριστικά και να ψωνίσουμε με άμεσο και σχετικά εύκολο τρόπο. Το «ψηφιακό» εμπόριο ανθίζει καθώς χιλιάδες προϊόντα διακινούνται καθημερινά από τις ιστοσελίδες του διαδικτύου. Ακόμα και μεγάλα εμπορικά καταστήματα έχουν υποστεί τις συνέπειες αυτού του ψηφιακού καταναλωτισμού και για να μεγαλώσουν το τζίρο τους βασίζονται σε μεγάλες εκπτωτικές καμπάνιες τύπου Black Friday.

Τα περισσότερα μαγαζιά του τόπου μας έχουν σίγουρα βιώσει και αυτήν την αλλαγή στη νοοτροπία του καταναλωτή. Είναι πάμπολλες οι επιχειρήσεις που τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει και έχουν απολυθεί χιλιάδες άνθρωποι. Βλέπουμε συνεχώς να μαραζώνει η οικονομία του νομού μας και να συρρικνώνονται οι επενδύσεις και ο τζίρος μας μέρα με τη μέρα και έχουμε βαρεθεί να λέμε η κρίση είναι αυτή που φταίει.

Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι ότι η κρίση απλώς πυροδότησε γρηγορότερα την αλλαγή του τρόπου ζωής μας και των καταναλωτικών συνηθειών μας που ούτως ή άλλως ήταν αναπόφευκτη και αναγκαία. Σήμερα ο επιχειρηματίας αγωνίζεται υπό αντίξοες συνθήκες με πολλούς φόρους και οικονομική δυσπραγία. Πολλοί από εμάς έχουμε και επιπλέον προβλήματα -πέρα από τη ρευστότητα- καθώς από τις επιχειρήσεις μας λείπει ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός, η εκπαίδευση του προσωπικού μας , οι υποδομές μας είναι ελλείπεις και πάει λέγοντας.

Στο γνωστό έργο «ο θάνατος του εμποράκου» ο ήρωας είναι ένας απλός άνθρωπος όπως εσείς και εγώ. Δεν είναι κάποιος που έπραξε ύβρη, έκανε κάτι κακό και του αξίζει να πεθάνει ας πούμε όπως ο Έκτορας στην Ιλιάδα. Είναι απλά ο μέσος άνθρωπος που ξέμεινε από επιλογές. Δεν μπορεί να ξεπεράσει την απόγνωση ακόμα και όταν του δοθεί η ευκαιρία. Δεν ξέρει πλέον τι να κάνει και έχει σταματήσει να ψάχνει. Αυτό για μένα δεν είναι επιλογή.

Στο Ν. Λάρισας το εμπόριο έχει επιλογή και ευκαιρία μέσα από τις εκλογές του εμπορικού επιμελητηρίου να αναδυθεί και να φτάσει αρκετά ψηλά. Οι περισσότεροι που ασχολούμαστε με το εμπόριο στο Ν. Λάρισας είμαστε από την περιοχή και μεγαλώσαμε εδώ. Το εμπορικό επιμελητήριο είναι ένα δικό μας όργανο που μπορεί να βοηθήσει να δημιουργηθούν νέα επιχειρηματικά ανοίγματα αλλά σημαντικότερο από όλα να φροντίσει να μας φέρει όλους μαζί να βρούμε λύσεις και έτσι να κρατήσουμε και τις επιχειρήσεις που ήδη υπάρχουν. Στις μέρες μας χρειαζόμαστε ανθρώπους να έχουν σχέδιο και όραμα.

Καθώς το 2017 φτάνει στο τέλος του βλέπω ότι ο Λαρισαίος καταναλωτής μαθαίνει να εκτιμά την οικονομία της συνεργασίας ( βλέπε airbnb). Το ίδιο κρίνω ότι πρέπει να κάνει και ο επιχειρηματίας. Η κρίση αρχίζει να μας διώχνει από το «εγώ» και να μας πηγαίνει στο «εμείς». Κρίνω ότι οι περισσότεροι αρχίσαμε πλέον να εκτιμούμε την ποιότητα της δουλειάς μας, του κέρδους μας απ’ όταν πριν την κρίση όταν αυτό που ψάχναμε ήταν κυρίως η ποσότητα και το κυνήγι ενός «Αμερικάνικου Ονείρου». Δεν είναι το κέρδος το μόνο που καθορίζει ποιος είσαι αλλά πλέον το πόσο δίνεις πίσω στη κοινωνία.

Ταυτόχρονα αλλάζουν και οι καταναλωτικές συνήθειες. Παρόλο που πολλοί ψωνίζουμε από το ίντερνετ αυτή η «μόδα» έχει αρχίσει να δείχνει ότι θα περάσει. Πόσοι από εμάς μπορούν να εμπιστευθούν μια ιστοσελίδα από μόνη της χωρίς να υπάρχει το φυσικό μαγαζί από πίσω να την υποστηρίξει; Το φυσικό μαγαζί είναι αυτό που δημιουργεί την κίνηση. Το πρόσωπο είναι αυτό που δημιουργεί την εμπιστοσύνη. Μπορεί να σταματήσαμε να βλέπουμε τηλεόραση και να χαζεύουμε με τις ώρες στο facebook αλλά εν τέλει προτιμάμε να ψωνίζουμε από κάπου που γνωρίζουμε και όχι στο σκοτάδι του κυβερνοχώρου.

Η νέα εποχή δίνει ευκαιρία στις επιχειρήσεις να συνεργαστούν μεταξύ τους και να οδηγηθούν σε δραστηριότητες με νόημα. Αντί να αγοράζει ο καταναλωτής ένα πολύ φτηνό προϊόν από την Ασία να μπορούν οι καταναλωτές να αγοράζουν εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα από επιχειρήσεις που γνωρίζουν.

Το εμπορικό επιμελητήριο μέσα από την ΕΠ.ΑΝ.ΕΚΚΙΝΗΣΗ μπορεί να μειώσει το κόστος της επιχείρησης μέσα από μια σειρά έργων όπως οι θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων και τη σύνδεση των καταναλωτών με τους παραγωγούς. Μπορεί να προβεί αρωγός σε συνεργασίες επιχειρήσεων μέσα από μια κοινή ψηφιακή πλατφόρμα συνεργασίας. Να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα ιδεών, προϊόντων, ανθρώπων που δεν θα μοιράζονται απλά ένα server αλλά μια εμπειρία. Την εμπειρία της νέας ψηφιακής εποχής.

Η ΕΠ.ΑΝ.ΕΚΚΙΝΗΣΗ θέλει να συγχρονίσει το Εμπορικό επιμελητήριο με την πραγματικότητα επενδύοντας στο τεράστιο ταλέντο του τόπου μας -τον νέο επιχειρηματία και να συνδέσει το στρατηγικό σχεδιασμό με τη δυναμική που του δίνει η τεχνολογία. Και έτσι ο «εμποράκος» θα γίνει ξανά έμπορος και θα ζήσει.

«Ο Κυρτζόγλου Αθανάσιος γεννηθείς στη Λάρισα τον Ιανουάριο του 1979 είναι παντρεμένος με δύο παιδιά.
Απόφοιτος του τμήματος ξένων γλωσσών του Πανεπιστημίου του Γουέστμινστερ (Wesminster). Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην εκπαιδευτική ηγεσία και καινοτομία από το πανεπιστήμιο του Γουόρικ (Warwick)
Είναι ιδρυτής της εταιρίας SMARTIPS μία από τις πρωτοπόρες εταιρίες εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Θεσσαλία με κύριο σημείο τους διαδραστικούς πίνακες και τις εφαρμογές τους στη σύγχρονη μάθηση. Είναι επίσης ιδιοκτήτης του κέντρου ξένων γλωσσών και πληροφορικής SMART GENERATION και διδάσκει αγγλικά από το 2001.

Κυρτζόγλου Αθανάσιος
Υποψήφιος με το συνδυασμό
ΕΠ.ΑΝ.ΕΚΚΙΝΗΣΗ
για τις εκλογές του
Επιμελητηρίου 11/12-2017

Δείτε επίσης

Βρείτε μας