Αύγουστος ο Μακελάρης

Αύξηση μεγαλύτερη της τάξεως του 10% παρουσίασε ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων τον φετινό Αύγουστο στην Αττική εν συγκρίσει με το 2016 καθώς, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, σημειώθηκαν 40 περισσότερα με τον συνολικό αριθμό να φτάνει τα 359.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, κατά το μήνα Αύγουστο 2017, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 359 τροχαία ατυχήματα με 417 παθόντες, εκ των οποίων:

– 15 θανατηφόρα με 16 νεκρούς

– 18 σοβαρά με 22 σοβαρά τραυματίες

– 326 ελαφρά με 379 ελαφρά τραυματίες

Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση προτεραιότητας και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Το ίδιο χρονικό διάστημα στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνσή Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 15.937 παραβάσεις, από τις οποίες 889 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ενδεικτικά αναφέρονται:

– 432 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος (από τις οποίες οι 77 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος)

– 1.655 παραβάσεις ορίου ταχύτητας

– 295 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

– 569 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου

– 196 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

– 1.317 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.

Τραγική όμως είναι και η κατάσταση στην Κρήτη όπου τα τροχαία ατυχήματα διαδέχονται το ένα το άλλο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόλις χτες από τις 3.00 μμ μέχρι τις 4.00 μμ, οι διασώστες του ΕΚΑΒ και οι αστυνομικοί, έτρεχαν από το ένα τροχαίο στο άλλο.

Το σοβαρότερο σημειώθηκε περίπου στις 4.00 μετά το μεσημέρι στα Χανιά, στην διασταύρωση των οδών Εθνάρχου Βενιζέλου και Αγίου Νικολάου στην Σούδα, όταν ένα ενοικιαστικό αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ζευγάρι τουριστών, συγκρούστηκε με σκούτερ το οποίο οδηγούσε μια γυναίκα.

Από την σύγκρουση η οδηγός του δικύκλου βρέθηκε στην άσφαλτο και διεκομίσθη στο Νοσοκομείο από διασώστες του ΕΚΑΒ έχοντας τις αισθήσεις της.

Νωρίτερα, πάλι στην Σούδα και συγκεκριμένα στην διασταύρωση της Λεωφόρου Σούδας με τον δρόμο στην πλατεία συγκρούστηκε δίκυκλο που οδηγούσε νεαρός με μια νταλίκα. Ο δικυκλιστής διεκομίσθη από το ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα.

Επίσης με πολύ ελαφρά τραύματα μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο και μια κοπέλα η οποία περίπου στις 3μμ τραυματίστηκε σε τροχαίο ατύχημα στην παλαιά εθνική οδό Χανίων – Κισάμου στο ύψος του Σταλού.

«Τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν μάστιγα για την Ελλάδα»

Χαρακτηριστά είναι μάλιστα τα όσα σημείωσε πριν από μερικές ημέρες ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός στην σύσκεψη για την οδηγική συμπεριφορά στην Κρήτη:

Ως Δήμος Ηρακλείου αλλά και ως ΠΕΔ Κρήτης χαιρετίζουμε τη σημερινή πρωτοβουλία του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και ευελπιστούμε ότι από την συζήτηση θα βγουν χρήσιμα συμπεράσματα.

Τα τροχαία ατυχήματα ήταν και δυστυχώς παραμένουν μάστιγα για την Ελλάδα και ασφαλώς και για την Κρήτη. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας, παρότι έχει σημειώσει βελτίωση τα τελευταία χρόνια, παραμένει πολύ ψηλά σε ποσοστά θνησιμότητας από τροχαία δυστυχήματα. Σύμφωνα με άλλα στοιχεία, της Ελληνικής Αστυνομίας, το ένα τρίτο των θυμάτων από τα τροχαία είναι νέοι ηλικίας 15 έως 29 ετών. Οι αιτίες είναι συγκεκριμένες. Η κακή ποιότητα των περισσοτέρων οδικών δικτύων στην χώρα αποτελεί σίγουρα μια από τις βασικές. Για αυτό και η αναγκαιότητα ενός σύγχρονου, ασφαλούς ΒΟΑΚ είναι δεδομένη.

Δυστυχώς, όμως, όπως γνωρίζουμε καλά και εδώ στην Κρήτη, η ελληνική πραγματικότητα δεν περιλαμβάνει μονάχα ανηλίκους – θύματα τροχαίων. Περιλαμβάνει και ανηλίκους – παραβάτες. Θύτες αλλά συχνά θύματα και οι ίδιοι.

Παιδιά – οδηγοί που πιάνουν το τιμόνι δίχως την κατάλληλη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, κυρίως στους επαρχιακούς δρόμους της Κρήτης. Για αυτό και εμείς στον Δήμο Ηρακλείου, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η βελτίωση των δρόμων είναι το ένα σκέλος της λύσης του προβλήματος. Το άλλο είναι η κουλτούρα των οδηγών στην Ελλάδα: Αν δεν αλλάξει, τότε το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί , όσους δρόμους κι αν φτιάξουμε.

Προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση και με την ακράδαντη πεποίθηση, ότι η οδική ασφάλεια είναι ΚΑΙ ζήτημα παιδείας, αποφασίσαμε όταν αναλάβαμε την δημοτική αρχή της πόλης, την επαναλειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ν. Αλικαρνασσό.

Από τον Σεπτέμβριο του 2016, το Πάρκο άνοιξε ξανά τις πύλες του στο κοινό. Μέχρι στιγμής το έχουν επισκεφθεί περισσότερα από 9.000 παιδιά (8 Παιδικοί σταθμοί, 28 Νηπιαγωγεία, 90 Δημοτικά, 3 Γυμνάσια, 2 Λύκεια και μεμονωμένα πολλοί δημότες με τα παιδιά τους), τα οποία, με την χρήση του εξοπλισμού που διαθέτει το Πάρκο και χάρις στην πολύτιμη βοήθεια των ειδικών εκπαιδευτών, διδάσκονται στην πράξη τους κανόνες της οδικής ασφάλειας: Τον σεβασμό στην σήμανση, στους άλλους οδηγούς και στους πεζούς, αλλά και στα Άτομα με Αναπηρία, καθώς έχουμε δημιουργήσει ειδικό σημείο εκπαίδευσης των μαθητών στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα ΑμεΑ. Διδάσκονται επίσης τα λάθη που πρέπει να αποφεύγουν και τους κινδύνους της απρόσεκτης οδήγησης.

Συχνά, μάλιστα, όπως μας έχει δείξει η εμπειρία, τα παιδιά που φεύγουν από το Πάρκο, γίνονται στη συνέχεια εκείνα «εκπαιδευτές» για τους γονείς τους και τους προτρέπουν να οδηγούν πιο προσεκτικά!

Κατά τη γνώμη μας, βεβαίως, δεν αρκεί η κυκλοφοριακή αγωγή να είναι απλώς μια «εκπαιδευτική εκδρομή» ή ένα διάλλειμμα στην καθημερινότητα των παιδιών. Πρέπει να ενταχθεί κανονικά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων. Με αυτή τη σκέψη, η Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Ηρακλείου, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, εισάγει πιλοτικά σε σχολεία της πόλης μάθημα ευαισθητοποίησης/εκπαίδευσης σε θέματα οδικής ασφάλειας, βασισμένο στο βιωματικό πακέτο εκπαίδευσης «ΔΡΟΜΟλόγια ΖΩΗΣ» που έχει αναπτύξει το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΙ Κρήτης. Το μάθημα δεν αφορά μονάχα τα παιδιά, αλλά και τους καθηγητές καθώς και τους γονείς τους.

Η βασική αγωνία μας , ως Δήμος Ηρακλείου, είναι να θέσουμε τις βάσεις ώστε οι επόμενες γενιές των οδηγών της πόλης να είναι καλύτερες από εμάς. Και στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να το πετύχουμε. Γνωρίζουμε ότι θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου να φανούν τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Αλλά θα συνεχίσουμε με πείσμα και προσήλωση, διότι μόνο έτσι, κρίνουμε εμείς, υπάρχει ελπίδα να σταματήσουμε κάποια στιγμή να μετράμε νεκρούς στην άσφαλτο.

Και θεωρούμε απαραίτητο η Πολιτεία και όλοι οι αρμόδιοι φορείς, εκτός από την βελτίωση των υποδομών, να επικεντρωθούν επίσης στην κυκλοφοριακή αγωγή των παιδιών: Με την εισαγωγή του μαθήματος στα σχολεία και με την δημιουργία Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής σε κάθε πόλη της Ελλάδος.

Ειδάλλως, αν δεν ληφθούν τώρα τα επιβαλλόμενα μέτρα, κινδυνεύουμε, ακόμα κι αν φτιαχτεί ο ΒΟΑΚ, να τον γεμίσουμε και αυτόν με μικρά εικονοστάσια.

Πηγή: zougla.gr

Δείτε επίσης

Βρείτε μας